středa 8. srpna 2012

Co si (ne)vzít s sebou na internát

Ahoj!:)

Přestože jsou středoškolská léta už za mnou, moc dobře si vzpomínám, když jsem se poprvé balila na internát. Napadlo mě, že spoustě z vás se může nějaká ta rada nebo tip hodit:) Obrázky budou spíše ilustrační, protože teď se nikam nechystám, takže prosím o shovívavost. (stejně tak se můžete inspirovat jestliže jdete poprvé na kolej/privát, moc se to lišit nebude).

1) Kosmetičká taštička je základ
Tím nemyslím pouze tu kosmetičku ve které nosíte "make up" a podobné zkrášlovátka, ale tu větší, do které se vejde sprchový gel, šampon, holítka, houba... (dosaďte si cokoliv). Pokud nemáte to štěstí a nebudete bydlet na pokoji, jehož součástí je sprcha, budete pravděpodobně muset každé ráno a večer absolvovat cestu po chodbě do "koupelny/umývárny". Já sdílela takovou místnost s asi 20 děvčaty na jednom patře. Jednoduché to nebylo, luxusní už vůbec ne a občas jsem měla chuť se raději umýt v rybníce. Ale třeba se časy změnily..:) Tím jsem chtěla říct, že věci z pokoje si do sprchy budete muset nějak přenést. A věřte mi, tahat to všechno v rukách (+ ručník) je dost nepohodlné. Doporučuji tedy nějakou taštičku, nejlépe omyvatelnou, do které se vejde vše potřebné.

2) Nesyslete zbytečnosti, které nebudete potřebovat
A tohle se nemusí nutně týkat jen kosmetiky. Já si poprvé brala na intr snad všechny slovníky, které jsem doma našla, nejrůznější příručky, učebnice, pravítka, lomítka..Je jasné, že každá škola má své požadavky a určitě víte nebo tušíte, co po vás budou chtít, ale věřte tomu, že i v průběhu roku si budete muset hodně věcí přikoupit a pokoj na intru není nafukovací. Raději si z domu přivezte to, o čem si myslíte, že se bude 100% hodit, že to budete používat a že se vám na to nebude celý rok prášit. Vždycky si můžete věci postupně dovést, ale naopak je to horší. Nezapomeňte na to, že na zpáteční cestě budete muset tahat všechno, co jste si za rok na internát přivezly. A nevím jak vy, ale já vždycky odjíždím s několika taškama navíc, (loni jsem měla přesně 58 kilo)...Pokud tedy po měsíci zjistíte, že tu gramatiku němčiny opravdu NEPOTŘEBUJETE, při nejbližší cestě domů si ji přibalte do kufru.


3) Přezůvky, papučky, pantoflíčky...
Na intru je po nás chtěli, ve škole je po nás chtěli a běda, jestli nás někdo načapal v botech (třeba v kozačkách :) ). Jedny na intr, jedny do školy. Myslím, že je stále vyžadují a vyžadovat budou, nezapomeňte na ně! Není nic horšího, než ťapkat po studených podlahách v ponožkách nebo punčoškách.


4) Domácí oblečení
Může se to zdát trochu úsměvné, ale je to věc nezbytná. Každý chodí doma v něčem jiném a je to jeho věc, ale na nějaké tepláky+vršek nezapomeňte. Na intrech je většinou zima. Hlavně v zimě.


5) Šití a drobnosti, na které přes rok nemyslíte
Kolikrát jsem se chytala za hlavu, když se mi na kabátu utrhl knoflík nebo jsem nutně potřebovala něco zašít. Šitíčko je nezbytnost. Nemusíte v něm mít padesát druhů nití a jehel, stačí úplně to nejobyčejnější. Vězte, že vám to ušetří mnoho problémů. Když jste doma, tak na takové věci nemyslíte, protože předpokládáte, že to doma prostě je. Jenže na intru musíte mít všechno svoje. Napadá mě třeba ještě náplast(i), náhradní sešity (ale pozor na bod 2 !), minimálně dva páry bot, lepící páska, gumové lepicí čtverce (velmi užitečné, pokud chcete něco lepit na plast nebo dřevo), láhev na pití (do školy), mikrotenové sáčky (na sváču, pokud vám ji budou připravovat na intru), léky (!!!!!)

6) Osobní libůstky
Fotky, obrázky, dekorace, vše, co vám může připomínat domov a osoby, od kterých se na nějaký čas (většinou na 5 dní) musíte odloučit. Každý jsme jiný, někdo probrečí první měsíce, někdo si zvykne rychle. Já byla statečná, ale jednou za čas se mi opravdu stýskalo :) Časem jsem si přivezla z domu korkovou nástěnku, na kterou jsem si postupně připínala fotky, rozvrh, obrázky tehdy oblíbených herců/sportovců atd..Ne všude jsou ale takové věci povoleny, nesměli jsme třeba lepit plakáty, přibíjet obrázky na zeď. Od věci není vzít nějakou společenskou hru, může to sice znít staromódně, ale ;), knížky, časopisy. Ne každý má notebook a v TV dávají málokdy něco záživného. 


7) Kosmetika 
Co jsem si brala já:

šampon, kondicionér, balzám (nebo jakýkoli jiný přípravek na vlasy, který jste zvyklí používat), tělové mléko, holicí strojek, pěna na holení, žehlička/kulma na vlasy, ručník (malý a velký), zubní kartáček, zubní pasta (raději pastu do zásoby), toaleťák (může se hodit!), hřeben, pleťová kosmetika (to, co používáte doma), dekorativka (to, co používáte běžně a denně), krém na ruce...

8) Jídlo, pití a tak dále
Na internátu většinou dostanete najíst a napít, ale s pitným režimem mám zkušenost spíše takovou, že není nadto mít vlastní oblíbenou šťávu/minerálku. Kafe vám tam taky nikdo neuvaří, stejně jako čaj. Spousta holek si po večeři dělala čínské polívky (sice nezdravé, ale ruku na srdce, občas se hodí každému z nás), takž nějakou menší misku nebo hrníček na polévku. Pokud jste mlsné, přivezte si z domu zásoby sladkostí, to se hodí vždy a všude, stejně jako káva a čaj. Pozor na výrobky, které se musí uchovávat v lednici, ne každý intr má ledničku a pokud ano, tak jednu na patro...a často se krade.


Pokud jsem vás trochu inspirovala, jsem ráda:)

22 komentářů:

  1. Super článek, škoda, že už na internát nechodím :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  2. fakt skvělej článek! :) ... jdu na intr teď od září a některé věci mě ani nenapadldy, takže mi to pomohlo :D :).

    OdpovědětVymazat
  3. jojo taky jedu na intr super článek použiju ho při balení

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně úžasný! Moc děkuju :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky fakt dobrej článek :) :) :)

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektní :))) děkuju za inspiraci :D

    OdpovědětVymazat
  7. ještě bych třeba připomněla pyžamo...to se podle mě dobře zapomíná...pokud jsem ho přehlídla, promiň...jinak super, moc díky :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc si mi pomohla! :) teď od září jdu do prváku a jak na mě dolehla nervozita, všechny potřebné věci mně totálně vypadly z hlavy , tak jsem šťastná za takovou inspiraci! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji moc za připomínky ani bych si na tyto věci nevzpomněla :D

    OdpovědětVymazat
  10. Hodně dobrý:) třeba na ručník a léky bych zapomněl :D takže Děkuju:))

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za článek. Moc mi pomohl a jelikož letos končím na gymplu a do domova budu jezdit co nejméně, pomůže mi tento článek jako dobrý základ seznamu

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuju, článek mě utvrdil v tom, že můj seznam je v pořádku :)

    OdpovědětVymazat
  13. moc děkuju-píšu si seznam aby jsme věděly s rodiči co se bude všechno muset nakoupit :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Skvělý seznam věci,které se budou hodit.Já půjdu také za pár měsíců na intr a toto se mi bude velmi hodit! :) Thank you :')

    OdpovědětVymazat
  15. Úžasný článek!! Moc děkuju teď od září taky půjdu na intr a vůbec jsem netušila co bych si měla vzít ��

    OdpovědětVymazat
  16. Skvělý článek..moc pomohl.Já jdu sice teprve do 8. třídy,ale strach z intru se mě zmocňuje už teď.Ale až na intr půjdu rozhodně si tvůj článek přečtu znovu a jistě mi pomůže ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. paráda, ještě že jsem si to přečetla, spoustu věcí bych zapomněla :D

    OdpovědětVymazat
  19. Paradni článek, hodně mi pomohl, děkuji! :-)

    OdpovědětVymazat